Ce faci în weekend? 28-29 septembrie

În ceea ce privește zona clubbing, zilele astea sînt practic un omagiu scenei disco & house.  Astfel, Vineri, la Control Club, avem de-a face cu unul dintre cei mai „tobă de muzică” băieți din ultimul deceniu, meșterul Andrew Hogge a.k.a. Lovefingers al cărui remix la „Mexico” îl ascult, în mare, săptămînal și pe al cărui blog defunct încă mai intru că mai am cîntece neascultate. Tot acolo, dar nițel mai devreme și din altă paradigmă, își face de cap neamțul Felix Kubin la tot felul de butoane electro-experimentale ecou ale vremurilor kraftwerkiene.

Deși pare risipă, John Talabot e în aceeași seară la Guesthouse, așa că e foarte probabil să spargi niște bani pe taxiuri. Prieten bun al caselor de discuri Permanent Vacation și Young Turks, decorat cu 5 stele în The Guardian pentru albumul ƒIN din 2012 și cu nenumărate remixuri și seturi epice la ghiozdan, barcelonezul e de neratat.

Schimbăm genul și ajungem la silent disco la J’ai Bistrot, în grădină, ultimul pe acest sezon, alături de Vlad Craioveanu, Hefe, Vlad Dobrescu sau DJ Vasile la butoane.

Sîmbătă e iarăși zi plină. Chilianul Matias Aguayo ajunge la Control Club pentru un live set care ar trebui să te lase la tricou cu dezechilibrul său între dance-pop, house, afro-psych, cumbia și cam tot ce poate fi trecut prin filtru electronic. În aceeași seară, la Deschis Atelier e party Color cu Chaos In The CBD, Sublee, Chlorys și Shu, o combinație aparent bizară între house și techno, dar probabil cîștigătoare.

Programul la cinema nu arată (prea) promițător. Avem Hell Fest, un horror la îndemînă, deși faptul că e regizat de Gregory Plotkin, care s-a ocupat de montaj, printre altele, la Get Out și Game Night, ar trebui să ne convingă să-l vedem.

Apoi, un goth fantasy cu Jack Black (foto), Cate Blanchett și Kyle MacLachlan, numitul The House with a Clock in Its Walls (tradus cu Misterul ceasului din perete, ffs), scris de John Bellairs prin anii ’70, cu mult, mult timp înainte ca J.K. Rowling să facă ultra-popular genul. Poate tocmai de aceea, noul film regizat de Eli Roth (da, chiar de el!) s-ar putea să plictisească, deși e „de la mama lui”.

Ar mai fi o comedie aparent nereușită (încă una!) cu Kevin Hart, Night School, o dramă à la française cu Mathieu Amalric, Marion Cotillard și Charlotte Gainsbourg, dar și proaspătul exercițiu cinematografic (unul modernist & politic, de data asta) al lui Radu Jude. Îmi este indiferent dacă în istorie vom intra ca barbari e un film cu subiect greu (masacrul evreilor de la Odessa din 1941 de către armata română și germană), dar care nu convinge la interpretare și scenariu.