Ce-a mai rămas de văzut în 2017 la cinema

Doar 14 filme vor mai avea premierele pînă la finele lui decembrie, iar dintre ele două sunt românești – Ghinionistul și Dimineața care nu se va sfîrși. Primul e o comedie (aparent destul de stîngace & anostă) cu Vlad Logigan, Gheorghe Visu, dar și Ruby sau Virgil Ianțu, regizată de Iura Luncașu, jucător vechi pe scena filmelor junk food (vezi serialele Numai iubirea sau Pariu cu viața sau filmul Minte-mă frumos). Al doilea e dramă, cu o poveste care se întîmplă în comunitatea romînească din Cipru, a cărui intrigă se învîrte în jurul prostituției. Ela Ionescu (vezi La limita de jos a cerului) joacă rolul principal, iar trailer-ul mai degrabă mă îndeamnă să stau acasă.

Revenind la lucruri mai serioase…

Pe 8 decembrie mai avem de văzut chilianul Una mujer fantastica, care a fost și în programul TIFF anul ăsta și spune povestea Marinei, o barmaniță care trece prin momente ceva mai delicate după decesul iubitului (prea bătrîn pentru ea, ar spune unii dintre noi). Regia e semnată de meșterul Sebastián Lelio (vezi și Gloria sau The Sacred Family), iar în rolul principal e Daniela Vega, transexual – practic, filmul are toate ingredientele să scoată din minți mulți băieți și fete cu prejudecăți).

Despre The Vault cu James Franco n-aș fi prea hotărît (că tot veni vorba despre Franco, recomand la schimb serialul The Deuce) – arată a film de televiziune sau chiar a B movie pe care-l găsești în coșul cu reduceri la DVD-uri. Oricum ar fi, e vorba despre două surori care sparg o bancă să-și ajute fratele și dau peste niște fantome sau cel puțin așa pare.

Pe 15 decembrie intră Star Wars: The Last Jedi, despre care nu cred că tre’ să te mai plictisesc, dar și franțuzescul Le Redoutable, regizat de Michel Hazanavicius (vezi The Artist), care încearcă o ficțiune în stil nouvelle vague bazată pe fapte reale: povestea de iubire dintre celebrul regizor francez Jean-Luc Godard și Anne Wiazemsky. În rolurile principale, talentații Louis Garrel și Stacy Martin.

Pe 22 decembrie, Father Figures pare doar o nouă încercare hollywoodiană de a face un film de comedie care să rămînă relevant și după ce-ai terminat popcornul din cutie. Cu deja maeștrii genului Owen Wilson și Ed Helms, care pornesc în căutarea tatălui sau taților despre care mama lor nu-și mai aduce prea bine aminte. Debutul în regie al lui Lawrence Sher, director de imagine la seria The Hangover sau Due Date și scris de Justin Malen, care lucrează la un al treilea Sherlock Holmes.

Ultimul weekend pe anul ăsta e mai îndulcit decît un candy bar la nuntă: The Greatest Showman, musical prețios cu Hugh Jackman despre P. T. Barnum, fondatorul circului Barnum & Bailey în 1919, și Jumanji: Welcome to the Jungle (foto), un remake al originalului cu Robin Williams – de data asta, suprarealistul board game a evoluat într-un joc video, iar patru liceeni îl găsesc în pivnița liceului. Evident, îl bagă-n priză și își aleg jucătorii, adică Dwayne Johnson, Karen Gillan, Kevin Hart și Jack Black.

Interese: