Studiu: nu e nicio legătură între nota unui film și succesul la box office

Să verifici steluțele pe IMDB sau procentele pe Rotten Tomatoes e o boală. Atît după ce-ai văzut filmul, cît mai ales înainte. Un rating slab însă mai degrabă nu influențează performanțele financiare ale unui film, respectiv numărul de spectatori, spune un studiu realizat de Entertainment Technology Center din cadrul Universității din Carolina de Sud. Concluzia e simplă: toate dintre cele 150 de filme lansate anul ăsta (nici măcar Baywatch sau Pirates of the Caribbean: Dead Men Tell No Tales, unele dintre marile dezamăgiri ale lui 2017) au pierdut sau cîștigat „pe mîna lorˮ, indiferent de procentul de pe RT.

Altă concluzie interesantă susținută cu argumente statistice e că în ultimii ani aprecierile făcute de critici și fani sunt tot mai apropiate, iar cu cît filmul are mai mult succes, cu atît diferențele sunt mai mici. Previzibil? Probabil, avînd în vedere cît de mult a crescut consumul de film în epoca internetului și accesul foarte ușor la recenzii, eseuri sau chiar teoria filmului explicată simplu, la obiect și interactiv de mai multe canale YouTube care doar cu asta se ocupă. Așa că, oricît de împărțite ar fi părerile, un film cel mai probabil are succesul pe care-l merită. Sau pe care-l prevede publicul tot mai expert? (Cu excepțiile de rigoare, pentru că niște corelații există. Foarte rare, dar există.)

Găsești aici articolul scris de Yves Bergquist (între timp, gagiul l-a editat și își asumă pe persoană fizică studiul, probabil cei de la facultate nu vor să fie la mijloc – vorbim totuși despre o industrie care învîrte miliarde de dolari, tot mai încordată cu site-uri care indexează filme și critici laolaltă). De citit pînă la final, cînd practic omul ajunge la concluzia că nimeni din industria filmului nu știe exact ce vrea publicul de astăzi să vadă.

Interese: