Tactica militară care te ajută să adormi în 2 minute

Mulți dintre noi adorm greu, iar alții nu rezistă nici 10 minute la film. Pentru cei care se întorc de pe-o parte pe alta timp de vreo oră, numără oi pînă la 101 și apoi intră pe Facebook, circulă pe internet în ultima vreme o metodă militară descrisă în Relax and Win: Championship Performance, o carte din anii ’80 scrisă de către Lloyd Bud Winter, antrenor de sprint la San Jose State College, care a pregătit, atenție, 27 de olimpici. De ce au nevoie soldații să adoarmă într-un timp record bănuiesc că nu trebuie explicat.

Astfel, ce trebuie să faci? Îți relaxezi mușchii feței și ai ochilor. Apoi umerii, mîinile din jurul corpului și picioarele. Tragi aer în piept de cîteva ori, iar după vreo 10 secunde de relaxare e musai să-ți limpezești mintea. L.B. Winter propune următoarele imagini: întins într-o canoe pe un lac, cu cerul albastru deasupra, cuibărit într-un cort în mijlocul unei camere întunecate sau pur și simplu să repeți „Nu te gîndi la nimic” pentru alte 10 secunde.

Se spune că tactica are o rată de succes de 96% după șase luni de exercițiu. Dar, totuși, cine rezistă șase luni să se gîndească la aceeași canoe sau la cortul din Stranger Things sau Blair Witch?

Serios vorbind, există și alte metode mai practice și testate științific, iar dintre ele aduc aminte doar cîteva: temperatură scăzută în dormitor, duș chiar înainte să te bagi în pat, cititul unei cărți (evită contactul cu orice tip de ecran pentru măcar 30 de minute înainte de somn), ai grijă ce mănînci sau, în ultimă instanță, ridică-te din pat și fă ceva timp de 10 minute.

via independent.co.uk